چگونه تجزیه و تحلیل SERP انجام دهیم؟ نحوه بررسی SERP در 5 مرحله


می دانیم که اگر بخواهیم برای کلمه کلیدی خاصی رتبه بندی کنیم، ابتدا باید بدانیم کدام سایت ها در صفحه اول قرار دارند و چرا. در غیر این صورت، نمی‌توانیم سایت خود را بهینه کنیم یا برای کلمه کلیدی خاصی رتبه‌بندی کنیم.

شاید این اولین نقطه تحلیل باشد SERP وسط میاد با بررسی و تحلیل SERP ما می توانیم به وضوح درک کنیم که چرا محتوای ما رتبه خوبی ندارد. یا حتی چرا اصلا در صفحه نتایج نمایش داده نمی شود. در واقع مهمترین کاربرد این تحلیل «صفحه نتایج موتور جستجو» است. SERPاین به ما می گوید که رتبه بندی برای همه کلمات کلیدی به یک اندازه آسان یا دشوار نیست.

در این مطلب از میزفا در این باره سوال می کنیم چگونه تحلیل کنیم SERP بیایید انجام دهیم بیا حرف بزنیم ما این فرآیند را در 5 مرحله توضیح می دهیم تا به شما کمک کنیم برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بهتری کسب کنید. با ما بمان.

عناوین پست

تحلیل و بررسی SERP چیست؟

خود کلمه SERP این به معنای صفحه نتایج موتور جستجو یا صفحات نتایجی است که گوگل هنگام جستجوی یک کلمه به ما نشان می دهد. تحلیل و بررسی SERP این فرآیندی است که طی آن سایت هایی را که برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه اول را کسب کرده اند تجزیه و تحلیل می کنیم. برای چه هدف برای اینکه ببینیم آیا این کلمه کلیدی مرتبط است یا خیر به سایت ما یا نه؟ اگر بله، رتبه بندی برای این کلمه کلیدی چقدر سخت است و به چه عمل یا اقداماتی نیاز دارد؟

در واقع با توجه به تعریف فوق می توان آن را تجزیه کرد SERP این یکی از مهمترین بخش های تحقیق کلمات کلیدی است. چرا؟ زیرا به ما کمک می کند کلمات کلیدی را که بهترین شانس رتبه بندی را داریم پیدا کنیم. و همچنین کارهای دیگری که تحلیل می کنند SERP کاری که برای ما انجام می دهد این است که به ما کمک می کند تا نقاط قوت رقبای خود را بشناسیم. این بدان معنی است که ما می توانیم برای کسب رتبه بالاتر از آنها تلاش کنیم.

وضعیت SERP گوگل برای “تجزیه و تحلیل serp”.

البته اینها تنها مزایای تحلیل است SERP آنها نیستند. بیایید پایین به شما بگوییم چرا.

مزایای تجزیه و تحلیل SERP

  • یافتن نقاط ضعف و قوت رقبا
  • کلمات کلیدی جدید پیدا کنید
  • پیدا کردن ایده های جدید برای تولید محتوای با کیفیت
  • تعریف کلمه کلیدی هدف و توزیع آن
  • راه‌های جدیدی برای بهینه‌سازی قطعه‌های برجسته بیابید
  • چیدمان بهتر ساختار محتوا (عناوین و فهرست ها و غیره)
  • ایده هایی برای خدمات و محصولات پیدا کنید

در نتیجه گفتن این تحلیل منطقی به نظر می رسد SERP این می تواند بخش مهمی از استراتژی سئو سایت ما باشد. موافقی؟

اما اجازه دهید به مراحل تحلیل برویم SERP

چگونه در 5 مرحله تجزیه و تحلیل SERP انجام دهیم؟

مرحله اول: بررسی اجمالی SERP و تحقیق کلمات کلیدی

اولین قدم برای تحلیل SERP این است که یک الگوی کلی یا یک تصویر کلی از وضعیت جاده پیدا کنید و اینکه رتبه بندی چقدر دشوار است. برای این منظور می توانیم از دو معیاری که ابزار سئو میزفا به ما می دهد استفاده کنیم:

  • درجه رقابت پذیری: از 0 تا 100 رتبه بندی کنید که چقدر دشوار است برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول گوگل رتبه بندی کنید.
  • سرعت جستجو: محاسبه کنید که یک کلمه کلیدی خاص در یک ماه چقدر جستجو می شود و روند جستجو چگونه است.

با استفاده از این دو معیار می توانیم تصویری کلی از صفحه نتایج داشته باشیم. در واقع، ممکن است تصمیم بگیریم که اصلاً می‌توان ادامه داد، یا ارزش ندارد وقت خود را صرف تحلیل چیزی کنیم که نمی‌توانیم از آن سود ببریم. البته در اینجا دانستن انواع کلمات کلیدی به ما کمک زیادی می کند.

به عنوان مثال، اگر تحقیق کنید و ببینید یک کلمه کلیدی بسیار دشوار است که سختی آن بالای 70 باشد و ماهیانه 3000 کلیک دریافت کند، متوجه خواهید شد که کار آسانی نیست که بتوانید رقبای خود را شکست دهید و رتبه بسیار خوبی کسب کنید. . چرا؟ زیرا بسیاری از سایت های دیگر (رقبای مستقیم و غیرمستقیم) روی چنین راه حلی کار می کنند. بنابراین بهتر است کلمات کلیدی را انتخاب کنید که سختی کمتری دارند و ترافیک بالقوه بیشتری دارند. به همین دلیل است که اغلب در جلسات مشاوره سئو میزفا به مشتریان خود می گوییم که زمان بیشتری را روی کلمات کلیدی دم بلند صرف کنند.

نتیجه این مرحله باید لیستی از یک سری کلمات کلیدی باشد که می توانید روی آنها کار کنید.

پیشنهاد میزفا برای کسب اطلاعات بیشتر: بهترین ابزار سئو برای تحقیق کلمات کلیدی

مرحله دوم: هدف را مشخص کنید

در پشت هر کلمه کلیدی قصد وجود دارد. شناسایی هدف پشت جستجوی کاربر گام بعدی شما در بررسی است SERP در نظر گرفته می شود لیستی از کلمات کلیدی که در مرحله قبل تعیین کردید را در مقابل خود قرار دهید. سعی کنید با جستجوی آن کلمه کلیدی متوجه شوید که کاربر می خواهد به چه سوالی پاسخ دهد. این به شناسایی منطق جستجوی کاربر یا نیاز واقعی کاربر کمک می کند.

وقتی نیازهای کاربر و منطق جستجو را پیدا کردید، می توانید محتوای ارزشمندی ایجاد کنید، محتوایی که نیازهای واقعی مخاطب را برآورده کند. این بدان معناست که سئوی شما و در نتیجه نرخ تبدیل سایت شما به مرور زمان بسیار بهتر خواهد شد.

پیشنهاد میزفا برای کسب اطلاعات بیشتر: چگونه در کمتر از 5 دقیقه برای سایت مقاله بنویسیم

مرحله سوم: تجزیه و تحلیل رقبا

در مرحله سوم، ما باید به بررسی شرکت کنندگان برویم. بسیاری از تجزیه و تحلیل SERP همه چیز به این بستگی دارد که برای چه کلمات کلیدی در مقایسه با رقبای خود رتبه بندی می کنید و چرا. اگر همه رقبای شما در تلاش باشند برای مجموعه خاصی از کلمات کلیدی رتبه بندی کنند، کسب و کار شما با مشکل مواجه خواهد شد.

اما به هر حال با این بررسی می توانیم به محتوای خودمان برگردیم و سعی کنیم آن را چه از نظر کیفیت و چه از نظر سئوی داخلی بهتر و کاملتر از سایت های رقبا کنیم.

پیشنهاد تحقیق میزفا: 9 ترفند برای ایجاد محتوای جذاب برای تجارت

مرحله 4: فرصت های رتبه بندی را پیدا کنید

پس از تجزیه و تحلیل مشخص شود SERP قرار است چه کار کنیم و به چه سمتی برویم، باید بدانیم چه فرصت هایی برای رتبه بندی داریم. برای این منظور می توانیم به دنبال کلمات کلیدی مهمی باشیم که بتوانند رتبه خوبی در صفحه نتایج کسب کنند و رقبای ما زیاد از آنها استفاده نکنند.

ترفندی که در میزفا به کار می بریم و در بالا به آن اشاره شد، توجه به طول کلمات کلیدی است. اگر کار و رتبه بندی با کلمات کلیدی کوتاه دشوار است، می توانید روی کلمات کلیدی طولانی یا به عنوان مثال کلمات کلیدی مترادف یا مترادف تمرکز کنید. LSI.

این کلمات نسبت به سایر کلمات رقابت کمتری دارند و توسط مخاطبان زیاد جستجو می شوند. مهمتر از آن، این کلمات کلیدی اغلب با یک هدف بسیار خاص کاربر مطابقت دارند و می توانند با دقت بسیار زیادی کاربر و بازبین را به سایت شما هدایت کنند.

مرحله پنجم: بهینه سازی محتوا

در مرحله آخر باید از اطلاعاتی که دریافت کرده ایم برای بهینه سازی محتوایی که در اختیار داریم استفاده کنیم. مهم است که همیشه از ارزیابی محتوا و بهبود کیفیت محتوا در حین بهینه سازی آگاه باشید و همیشه سعی کنید اطلاعات جدید اضافه شده توسط رقبا را بررسی کنید. با ارتقاء و به روز رسانی مداوم محتوای خود، خزنده Google صفحات بیشتری از سایت شما را بررسی می کند و در مورد آن به روز رسانی ها مطلع می شود. در نتیجه، شانس شما برای رتبه بندی بسیار بالاتر خواهد بود.

اگر می دانید اصول بهینه سازی محتوا چیست و بیشتر از آن، آیا تیمی وجود دارد که بتواند مسئولیت این قسمت از بازاریابی محتوای شما را بر عهده بگیرد، پیشنهاد می کنیم از صفحه خدمات سئوی 360 درجه میزفا دیدن کنید.

آخرین کلمه

تجزیه و تحلیل و بررسی نتایج جستجوی گوگل یک گام بسیار ضروری است تا بفهمید گوگل و کاربر از شما چه می خواهند و چه عواملی را باید در نظر بگیرید تا رتبه بندی بهتری در صفحه جستجو داشته باشید. در واقع تحلیل SERP نه تنها به شما کمک می کند تا شکاف های موجود در محتوای سایت خود را شناسایی کنید، بلکه به شما کمک می کند تا بهترین مسیر بهینه سازی را نیز طی کنید. در نتیجه اجازه دهید این مقاله را با این تحلیل به پایان برسانیم SERP این باید یکی از مهمترین بخش های هر استراتژی سئو باشد. بنابراین اگر استراتژی سئوی را انتخاب می کنید که به این موضوع پاسخ نمی دهد، بدانید که این استراتژی کامل نیست.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. بعد!

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید