راه اندازی چت ربات متا هوش مصنوعی برای کاربران واتس اپ و اینستاگرام در هند


متا در حال آزمایش یک ربات چت بر اساس مدل زبان بزرگ خود، هوش مصنوعی متا است. این شرکت می خواهد چت بات مذکور را برای کاربران واتس اپ و اینستاگرام در هند راه اندازی کند.

به گفته تکنوک، متا در حال آزمایش ربات چت هوش مصنوعی متا است. این چت بات از مدل زبان عالی متا به نام Llama پشتیبانی می‌کند. در طی اعلام اولیه Meta AI، متا همچنین به همکاری با BingChat مایکروسافت اشاره کرد. این بدان معناست که ربات چت متا می تواند نتایج وب را فوراً ادغام کند، که می تواند توانایی آن را در پاسخ به سؤالات کاربر بهبود بخشد.

در فوریه 2023، متا برنامه‌های خود را برای ساخت و آزمایش ربات‌های چت و سایر ابزارهای هوش مصنوعی اعلام کرد. یکی از بازارهای هدف Metta هند است. کشوری با بیش از 500 میلیون کاربر در فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام. کاربران برخی از کشورهای آفریقایی نیز نشانه هایی از ظاهر شدن هوش مصنوعی متا در واتس اپ را گزارش می کنند.

در سپتامبر 2023، متا دستیار همه کاره خود، Meta AI را با هدف پاسخگویی مستقیم به سوالات کاربران در چت و امکان ایجاد تصاویر واقعی از متن معرفی کرد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این چت بات در اینستاگرام برای جستجوی تصاویر نیز استفاده می شود.

ناگفته نماند که متا در ایجاد و ارائه ابزارهای هوش مصنوعی به کاربران خود تا حدودی کند عمل کرده است. زیرا تیم‌های توسعه آن فرض می‌کردند که فناوری هوش مصنوعی مولد هنوز برای انتشار عمومی آماده نشده است. با این حال، OpenAI این فرضیه را باطل می کند و هوش مصنوعی متا را در موقعیت ضعیف تری قرار می دهد.

از منظر عملی، سه دلیل وجود دارد که متا ممکن است استراتژی هوش مصنوعی خود را دنبال کند:

  • برای حفظ کاربر: کاربران اکنون انتظار دارند ابزارهای هوش مصنوعی را در برنامه های خود ببینند و می خواهند از آنها استفاده کنند. اگر متا آنها را ارائه ندهد، یکی از نگرانی های شرکت از دست دادن کاربران است.
  • برای حفظ سرمایه گذار: سرمایه گذاران به دنبال درآمد پایدار هستند. آن‌ها می‌خواهند نشانه‌هایی ببینند که متا متعهد به پشتیبانی و ارائه چیزی است که بسیاری آن را نسل بعدی محاسبات می‌دانند.
  • در مورد غرور متا: این شرکت در بیشتر دهه گذشته در زمینه هایی مانند برنامه های تلفن همراه و رسانه های اجتماعی و تبلیغات سرعت خود را تنظیم کرده است. بنابراین طبیعی است که نمی خواهد در این زمینه از رقبای خود عقب بماند.

پایگاه عظیم کاربران جهانی اینستاگرام و واتس اپ، که نشان دهنده میلیاردها کاربر فعال ماهانه است، مطمئناً فرصتی منحصر به فرد برای متا فراهم می کند تا محصولات هوش مصنوعی خود را افزایش دهد. با ادغام هوش مصنوعی متا در واتس‌اپ و اینستاگرام، این شرکت می‌تواند مدل زبان پیشرفته و قابلیت‌های تولید تصویر خود را در معرض دید مخاطبان زیادی قرار دهد و به طور بالقوه دسترسی رقبای خود را حداقل بر روی کاغذ تحت الشعاع قرار دهد.

Related Posts