هوش مصنوعی دنیای رسانه و سرگرمی را متحول می کند – تک ناک


امروزه تغییر فناوری باعث شده است که استفاده از رسانه در نسل های گوناگون، رشد زیادی داشته باشد. متخصصان حوزه فناوری، دنیای رسانه و سرگرمی (M&E) را تغییر می دهند.

به گزارش تکناک، این صنعت، استفاده از هوش مصنوعی را نیز دوست دارد زیرا می تواند مطابق با آنچه مردم می خواهند، تغییر ایجاد کند. هوش مصنوعی در همه زمینه ها تفاوت زیادی ایجاد می کند.

ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم حوزه‌هایی را به شما معرفی کنیم که در آنها هوش مصنوعی به طور گسترده استفاده می‌شود و دیگر نمی‌توانیم زندگی خود را بدون آن تصور کنیم.

فیلم و تلویزیون: کیفیت محتوای جدید

فیلم ها و سریال ها اکنون به دلیل استفاده از هوش مصنوعی تغییر کرده اند. ایده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با پیشنهاد محتوای شخصی با استفاده از داده‌ها، تجربیات کاربران را تغییر می‌دهند. بزرگترین مثال سریال “La Casa de Papel” یا خانه کاغذی است. ما حدس می زنیم که اکثر شما این سریال را تماشا کرده اید. اما همه مردم نمی دانند که سازندگان این سریال از هوش مصنوعی در ساخت آن استفاده کرده اند. نتفلیکس تنها استودیویی نیست که از هوش مصنوعی در برنامه های خود استفاده می کند. همه استودیوها از هوش مصنوعی برای ساخت برخی صحنه ها استفاده می کنند که باعث جلب توجه کاربران می شود.

در این حوزه، هوش مصنوعی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به سازندگان اجازه می دهد جستجوی محتوا را بهینه کنند و کیفیت نهایی محصول را بهبود بخشند. هوش مصنوعی از شبکه های عصبی برای همگام سازی زیرنویس ها با فریم ها استفاده می کند. برای استریم، هوش مصنوعی تقاضا را پیش‌بینی می‌کند و محتوا را در زمان اوج مصرف ارائه می‌کند. هوش مصنوعی فیلم نامه ها، خلاصه ها، شخصیت ها را خودکارسازی می کند و خلاقیت های جدید را برمی انگیزد.

رسانه های اجتماعی: خدمات شخصی

شرکت‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، اسنپ چت و پینترست در تلاش هستند تا از پتانسیل عظیم هوش مصنوعی برای ارائه خدمات متناسب‌تر به کاربران استفاده کنند. این پلتفرم ها تجربه کاربری را به نقاط جدیدی می برند. به عنوان مثال، آنها از هوش مصنوعی برای انجام تحلیل های پیچیده و بینایی کامپیوتری استفاده می کنند. این هدف استراتژیک به آنها امکان می دهد اطلاعاتی را انتخاب کنند که با سلیقه های فردی مطابقت داشته باشد و به درخواست های خاص پاسخ دهد. با هوش مصنوعی، آنها می توانند برای هر کاربر یک سرویس ویژه ارائه دهند.

اخبار: اتاق خبر و تعامل هوش مصنوعی

هوش مصنوعی روند روزنامه‌نگاری را تغییر می‌دهد و عصر روزنامه‌نگاران روباتیک را آغاز می‌کند. نمونه‌هایی از قابلیت‌های تولید محتوای هوش مصنوعی عبارتند از برتی فوربس، هلیوگراف واشنگتن پست و سایبورگ بلومبرگ. این روزنامه نگاران مجازی مبتنی بر داده، داستان هایی از خلاصه بازی های ورزشی گرفته تا تولید اخبار از داده های مالی را تولید می کنند. هوش مصنوعی کارهایی مانند ارسال ایمیل و آپلود محتوا را نیز به طور خودکار انجام می دهد. همچنین به تبلیغات هدفمند برای سود بیشتر کمک می کند. محتوای تعاملی سفارشی، مانند نظرسنجی های داده Opinary، مشارکت کاربران را افزایش می دهد و از عصر جدید روزنامه نگاری استقبال می کند.

موسیقی: لیست های کامل موسیقی

جدا از رسانه و سرگرمی، از هوش مصنوعی در صنعت موسیقی نیز استفاده می شود. پخش‌کننده‌های اصلی موسیقی، مانند Spotify و Apple Music، از الگوریتم‌های هوشمند برای تقسیم کاربران و ارائه پیشنهادات آهنگ شخصی‌سازی شده استفاده می‌کنند. اما این تنها کار هوش مصنوعی در این زمینه نیست؛ هوش مصنوعی می تواند موسیقی و ملودی را از روی اشعار بنویسد.

Spotify در ماه فوریه یک ابزار DJ مجهز به هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرد که موسیقی سفارشی‌سازی‌شده‌ای را ارائه می‌دهد که شبیه رادیو با تفسیر صوتی مصنوعی است. ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و ایرلند شاهد افزایش استفاده از این ویژگی بودند که منجر به گسترش آن به 50 بازار در سراسر جهان و بهبود تجربه گوش دادن به موسیقی شد. این برنامه از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد میکس های صوتی اصلی استفاده می کند که کاربران را با نوازندگان و آهنگ ها آشنا می کند. هدف ویژگی AI DJ افزایش استفاده از برنامه با تشویق به کشف موسیقی است. کاربران Spotify Premium می توانند از طریق هاب Made for You یا فید موسیقی در گوشی خود به آن دسترسی داشته باشند. استقبال کاربران نشان می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی جریان موسیقی را تغییر می‌دهد، با علایق کاربران سازگار می‌شود و تحولات بازار را پیش‌بینی می‌کند.

بازی: پیش بینی رفتار و تقویت دنیای مجازی

هوش مصنوعی در بازی فراتر از سرگرمی کاربرد تا رفتار کاربر را پیش بینی کند و واقعیت مجازی را تقویت کند. این ویژگی به شرکت ها کمک می کند تا حدس بزنند که کاربران تمایل دارند چقدر هزینه کنند. همانطور که می بینید هوش مصنوعی به شرکت ها کمک می کند تا فروش را پیش بینی کنند و درآمد بیشتری کسب کنند. جدا از این، هوش مصنوعی به استودیوهای بازی کمک می کند تا شخصیت ها را متحرک کنند و نحوه تعامل بازیکنان مجازی و انسانی را بهبود بخشند.

ورزش و شرط بندی: کشف تقلب و تجزیه و تحلیل داده ها

تاثیر هوش مصنوعی بر ورزش و شرط بندی قابل توجه است. هوش مصنوعی دزدی هویت، پولشویی و تصاحب حساب ها را به منظور کشف تقلب شناسایی می کند. همچنین توانایی های پیش بینی هوش مصنوعی شامل پیش بینی ارزش طول عمر مشتری برای بازاریابی متمرکز برای مصرف کنندگان بزرگ است. در رقابت شدید ورزشی، تجزیه و تحلیل قوی هوش مصنوعی تصمیمات مبتنی بر داده را هدایت می کند.

قدرت در حال رشد هوش مصنوعی، رسانه ها و سرگرمی را تغییر می دهد. همچنین هوش مصنوعی نحوه ساخت چیزها را تغییر می دهد. این مسئله به ما کمک می کند تا چیزهای جالب را پیدا کنیم و کارها بهتر و سریعتر کار کنند.

تکامل مداوم هوش مصنوعی در رسانه و سرگرمی

سفر هوش مصنوعی در سرگرمی، موسیقی و ویدیو پایانی ندارد. هوش مصنوعی نه تنها زندگی ما را راحت‌تر می‌کند، بلکه به جذابیت آن‌ نیز می‌افزاید. با پیوستن هوش مصنوعی به شرکت‌های بیشتر، زمان های تکراری کم می شوند و تغییرات بزرگ افزایش می‌یابد. بنابراین ما منتظر آینده ای پر از سرگرمی، مشارکت و هیجان بیشتر در همه این زمینه های پر جنب و جوش هستیم.

ورود هوش مصنوعی به ویدیو و فیلم، موسیقی، رسانه و سرگرمی تغییر بزرگی را نشان می دهد. هوش مصنوعی گفتگوها را تحریک می کند، شادی و ایده ها را برمی انگیزد. این نوید بزرگی برای آینده ای دارد که در آن چیزهای معمول به چیزهای باورنکردنی تبدیل می شوند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *