مدیر اینستاگرام: تجارت جای خبر و سیاست نیست!


آدام موساری، مدیر عامل اینستاگرام در گفتگو با وب سایت TheVerge گفت این شبکه اجتماعی مکانی برای سیاست و اخبار روز نخواهد بود.

مصری می گوید که سیاست و اخبار معمولاً در مورد خطراتی است که ارزش پرداختن به آنها را ندارد. در عوض، زمینه های جذاب دیگری مانند ورزش، موسیقی، مد، زیبایی، سرگرمی و غیره وجود دارد که برای ایجاد بستری پر جنب و جوش کافی است و نیازی به ورود به دنیای سیاست و اخبار نیست.

متا در سال های اخیر از اخبار و سیاست فاصله گرفته و حتی سال گذشته نام «اخبار» را از کانال فیسبوک خود حذف کرده است. متا همچنین در پاسخ به قانون جدید کانادا مبنی بر الزام پرداخت برای اخبار محلی گفت که اخبار را از فیس بوک و اینستاگرام در کانادا حذف خواهد کرد.

رئیس اینستاگرام همچنین گفت که اگرچه توییتر اخبار و سیاست را به طور کلی رد نمی کند، اما مانند گذشته فیس بوک با آن رفتار نخواهد کرد. موسری گفت: “راستش را بخواهید، ما در اوایل سال 2010 در فیس بوک خیلی سریع وارد این حوزه ها شدیم و فکر می کنم تکرار آن در Trades اشتباه است.”

در حالی که Threads کپی برداری از توییتر است، به نظر می رسد Mossery ایده های بزرگ تری در سر دارد. او با تکرار نظرات قبلی مارک زاکربرگ در مورد یافتن یک “مسیر روشن برای یک میلیارد نفر” گفت:

Threads برای جایگزینی توییتر در نظر گرفته نشده است، بلکه برای ایجاد یک میدان عمومی برای جوامعی است که هرگز به طور کامل از توییتر استقبال نکرده‌اند، و همچنین جوامعی در توییتر و دیگر پلتفرم‌هایی که به دنبال مکانی آرام برای مکالمات خود هستند.

اینستاگرام Threads در روز چهارشنبه معرفی شد و ثابت کرده است که موفقیت بزرگی برای متا است. تعداد کاربران Threads اکنون از 70 میلیون نفر فراتر رفته است. البته این پلتفرم همچنان فاقد بسیاری از ویژگی های توییتر است و فقط یک فید الگوریتمی پر از پست های افراد مشهور و برندها دارد.

با این حال، انتظار می رود که سیاست و اخبار در نهایت به معاملات نفوذ کند. قطعاً با پیوستن سیاستمداران و روزنامه نگاران به این پلتفرم در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2024، شاهد این اتفاق خواهیم بود. در مجموع، به نظر می رسد اینستاگرام هر کاری انجام می دهد تا Threads را جایگزینی برای توییتر کند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید