مجوز بهره برداری از اولین ماشین پرنده جهان – Tekknock – صادر شد


از این A5یک SUV که یک هواپیما با فشار دادن یک دکمه است eVTOL هیبریدی می شود با قابلیت های قایقرانی و مسافت های طولانی و اکنون FAA برای تست پرواز تایید شده است.

من گزارش میدم تکناک، در سال 2000، آینده ای را ارائه کرد که در آن مردم به صورت عمودی با استفاده از اتومبیل های پرنده و جت پک به صورت روزانه حرکت می کنند و حرکت می کنند. امروزه این تصور به واقعیت تبدیل شده است و جت پک، جت بورد و جت سوئیت برای شجاعان در دسترس است. در عین حال، پروژه‌های خودروهای پرنده وجود دارند که به بهترین وجه به عنوان «هواپیماهای قابل حمل» توصیف می‌شوند.

برخی از این خودروها به دلیل مشکلاتی که در تست همزمان ایمنی روی زمین و هوا وجود دارد، به عنوان خودرو طراحی نشده اند. اما خودروی پرنده چهار چرخ، چهار صندلی و باند فرودگاه Aska A5 که از سیستم برقی VTOL استفاده می کند، می تواند با لمس یک دکمه در یک باند کوتاه یا بدون باند پرواز کند. همچنین می تواند با تبدیل به حالت کروز بالدار برد خود را افزایش دهد.

Aska A5 هنگام حرکت در جاده خنده‌دار به نظر می‌رسد، اما وقتی پروانه‌ها و اسپارها جمع شده باشند، همه چیز منطقی‌تر می‌شود. ملخ ها با شش ملخ (چهار ملخ عقب و دو ملخ جلو)، آسکا را از زمین بلند می کنند و به آن اجازه می دهند در عملیات VTOL در هوا معلق شود. در حالت کروز، ملخ‌های داخلی عقب با خاموش کردن سایر ملخ‌ها و با تحمل وزن هواپیما توسط بال‌ها، نیروی رانش افقی را فراهم می‌کنند. طراحی این سیستم VTOL بسیار پیچیده‌تر از اکثر eVTOL‌های شخصی است و دارای موتورهای الکتریکی در چرخ‌ها است که انتقال سریع نیرو را فراهم می‌کند و از 0 تا 105 کیلومتر در ساعت در کمتر از پنج ثانیه می‌رسد.

Aska A5 یک توسعه دهنده برد بنزین eVTOL است که می تواند باتری ها را شارژ نگه دارد و ادعا می کند حداکثر برد پروازی 402 کیلومتر با سرعت هوایی تا 240 کیلومتر در ساعت دارد. FAA نمونه اولیه Aska A5 را با گواهینامه قابلیت پرواز و گواهینامه مجوز آزمایش پرواز محدود تأیید کرد. این تایید نشان می دهد که Aska A5 به عنوان یک وسیله نقلیه پرنده تایید شده است. تست های رانندگی و پرواز نشان داده است که این وسیله نقلیه بسیار پیشرفته تر و پیچیده تر از حد معمول است. البته این تاییدیه برای شروع فروش کافی نیست، اما ایمنی آن را برای برخاستن در سناریوهای پرواز محدود تایید کرده است.

اکنون یک نمونه اولیه در مقیاس کامل ساخته شده است و در ویدیوی زیر می توانید همه کارها را به جز پرواز انجام دهد.

گای کاپلینسکی، مدیرعامل و موسس آن، طی یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که در سه ماهه اول سال 2023، آسکا به چندین دستاورد مهم فناوری دست یافت. نمونه اولیه Aska A5 در مقیاس کامل در ژانویه ساخته شد و تست های میدانی و رانندگی موفقیت آمیز را پشت سر گذاشت. علاوه بر این، گواهی COA و مجوز پرواز ویژه برای نمونه اولیه اخذ شده است. اطلاعات به‌دست‌آمده از آزمایش‌های پرواز به شرکت اجازه می‌دهد تا به گواهی‌های پیشرفته‌تر پیشرفت کند و به وضعیت G1 برسد.

وضعیت G1 مرحله ای است که برای دریافت گواهینامه نوع کامل از FAA لازم است. به عنوان یک هواپیمای خصوصی، دریافت این گواهی مشابه فرآیندی است که بازار تاکسی هوایی eVTOL با آن سروکار دارد، اما هنوز تضمین نشده است. اگر Aska A5 با گواهینامه دوگانه کامل هم به عنوان هواپیما و هم خودرو وارد بازار شود، قیمت پایه آن 789000 دلار خواهد بود. آسکا اعلام کرد که بیش از 50 میلیون دلار پیش سفارش دریافت کرده است که معادل فروش بیش از 60 خودرو است.

در CES، آسکا گفت که در حالی که برخی از مردم ممکن است این قیمت را بالا ببینند، Aska ترجیح می دهد آن را به عنوان گزینه ای برای زندگی اقتصادی حومه شهر ارائه دهد. در این منطقه می توانید یک خانه ارزان قیمت در فضای باز بخرید و با پرواز به داخل شهر به سرعت از ترافیک فرار کنید. شما هنوز باید از یک فرودگاه یا یک فرودگاه دیدن کنید، بنابراین ترافیک را به طور کامل از زندگی شما حذف نمی کند.

ما هنوز مطمئن نیستیم که آیا این دستگاه می‌تواند گواهینامه‌های جاده و هوا را به طور همزمان دریافت کند، و آیا به اندازه‌ای سبک باقی می‌ماند که برد مناسبی ارائه دهد. در واقع، اگر قبل از پایان دهه اتفاق بیفتد، شگفت انگیز خواهد بود.

به هر حال، به نظر می‌رسد که آسوکا در تلاش است خودروی پرنده‌ای ارائه دهد که بتواند با فشار یک دکمه به VTOL و همچنین کروز تبدیل شود. اگر آنها به نحوی موفق به تولید این چیز شوند، فوق العاده خواهد بود و همه ما می توانیم نگاهی اجمالی به واقعیت کامل و ایده آل یک ماشین پرنده داشته باشیم.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید