زمان ریلز اینستاگرام به 10 دقیقه افزایش می‌یابد




ظاهرا اینستاگرام قصد دارد زمان ویدیوهای کوتاه ریلز را به 10 دقیقه افزایش دهد. به‌گفته الساندرو پالوزی، توسعه‌دهنده موبایل، اینستاگرام به منظور عقب ماندن از رقبایش، در تلاش است تا زمان ریلز را به 10 دقیقه افزایش دهد. در حال حاضر زمان ریلز سه دقیقه است و افزایش مدت آن نه‌تنها باعث برتری اینستاگرام بر رقبایش خواهد شد، بلکه دیدگاه ما درباره نحوه دسته‌بندی شبکه‌های اجتماعی را تغییر خواهد داد.

احتمالا اینستاگرام این کار را برای رقابت با تیک تاک انجام می‌دهد که به کاربران خود اجازه آپلود ویدیوهای 10 دقیقه‌ای را می‌دهد. این تصمیم اینستاگرام نشان می‌دهد که این شرکت تمایلی به استفاده از پلتفرم خود فقط برای آپلود عکس‌ و ویدیوهای کوتاه ندارد. به نظر می‌رسد این اتفاق بخشی از یک روند بزرگتر است که در آن غول‌های شبکه‌ اجتماعی، از جایگاه اصلی خود راضی نیستند. در واقع، به نظر می‌رسد که توصیف‌های قدیمی درباره اینستاگرام به عنوان «پلتفرم عکس»، تیک تاک به عنوان «پلتفرم ویدیوی کوتاه» و یوتیوب به عنوان «پلتفرم ویدیوی طولانی» در حال منسوخ شدن هستند.

یوتیوب هم وضعیت مشابهی دارد. این شرکت به دنبال سهمی از بازار ویدیوهای کوتاه است و به همین منظور قابلیت‌هایی مثل Shorts را معرفی کرده که آن را بیشتر شبیه به تیک تاک می‌کند. بنابراین همه این شرکت‌ها قصد دارند پلتفرم‌شان را تبدیل به چیزی کنند که همه چیز را در یکجا ارائه کند.

متا، شرکت مادر اینستاگرام، تائید کرده که اسکرین‌شات‌های منتشرشده در مورد قابلیت جدید ریلز یک «نمونه اولیه داخلی» است. این شرکت زمان ارائه این قابلیت را مشخص نکرده، اما چیزی که واضح است این است که مرز بین پلتفرم‌ها به سرعت در حال محو شدن است.

در حالیکه هر پلتفرمی برای تبدیل شدن به مجموعه‌ای از همه چیز رقابت می‌کند، سوال اینجاست که آیا آن‌ها در معرض خطر تبدیل شدن به هیچ چیز هستند؟ گذشت زمان این موضوع را نشان خواهد داد.




Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید