رکورد شکسته شارژ سریع خودروهای برقی – یک ضربه


یک تیم دانشجویی موفق به ثبت رکورد جدیدی در شارژ سریع خودروی برقی در 4 دقیقه شدند.

من گزارش میدم تکناکدر بسیاری از موارد، فناوری های پیشرفته مورد استفاده در خودروهای مسابقه ای در حال گسترش به بازار خودروهای عمومی است. در یک مسابقه استقامت، تیمی متشکل از بیش از 30 دانشجو از دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/e) در هلند، فناوری جدیدی را توسعه دادند که باتری را قادر می‌سازد تا برد 250 کیلومتری را در کمتر از چهار دقیقه حفظ کند.

چند سال پیش، گروهی متشکل از 10 دانش‌آموز TU/e ​​دور هم جمع شدند تا Team InMotion را تشکیل دهند و با استفاده از دانش خود، برنامه‌ریزی کردند تا در مسابقه استقامتی 24 ساعته Le Mans شرکت کنند.

از آن زمان، تعدادی وسیله نقلیه ساخته شده است و یک یا دو رکورد در طول مسیر بهبود یافته است. در حین توسعه نمونه اولیه، تیم توانست باتری را تا 80 درصد ظرف 12 دقیقه شارژ کند، اما این به اندازه کافی سریع نبود. بنابراین InMotion یک تلاش دو ساله را برای کاهش قابل توجه زمان اضافه آغاز کرد.

از آنجایی که فرآیند شارژ سریع گرمای زیادی تولید می کند، دانش آموزان که تعداد آنها بیش از 30 نفر است، باید راهی برای جلوگیری از تخریب سریع سلول های باتری در طول فرآیند شارژ سریع پیدا می کردند.

جولیا نیمیگر، سرپرست تیم، گفت: «ما یک فناوری خنک‌کننده نوآورانه در سطح ماژول ایجاد کردیم که در آن صفحات خنک‌کننده پر از مایع خنک‌کننده بین ماژول‌های حاوی سلول‌ها قرار می‌گرفت. این به ما اجازه می دهد تا گرمای زیادی را از باتری خارج کنیم. اگر می‌خواهید گرما را تا حد امکان از باتری خارج کنید، باید سلول‌های باتری را تا حد امکان خنک کنید. بنابراین، ما روشی را توسعه دادیم که به خنک‌سازی در سطح سلول اجازه می‌دهد تا خنک‌کننده واقعی بین سلول‌ها جریان داشته باشد.

پس از 24 ساعت آزمایش، راه‌اندازی کمترین آسیب را به باتری وارد کرد که منجر به باتری 29.2 کیلووات ساعتی و برد تقریباً 250 کیلومتری با یک بار شارژ شد.

این بسته برای شارژ سریع 322 کیلووات رتبه بندی شده است، و اعضای تیم InMotion توانستند آن را در 3 دقیقه و 56 ثانیه شارژ کنند، امیدواریم راه را برای توقف های پیت فوق سریع هموار کنند. نمونه اولیه خودرو و باتری شارژ سریع آن در سال آینده تحت آزمایشات گسترده تری قرار خواهند گرفت تا این فناوری را در 24 ساعت لمانز آینده به نمایش بگذارند. اما معماری خنک کننده به معنای نیاز به فضای بیشتر در خودروهای الکتریکی است.

هنک جان برگولد، استاد پاره وقت مهندسی برق در TU/e ​​گفت: «تیم‌های دانشجویی مانند InMotion برای پیشبرد مرزها و آزمایش فناوری‌های جدید که توسط برنامه‌های چالش‌برانگیز مانند ماشین‌های مسابقه‌ای الکتریکی شکل گرفته‌اند، مهم هستند. شارژ سریعتر باتری در خودروهای الکتریکی مطمئناً بی اهمیت نیست. این نوآوری ها نقش مهمی در پذیرش باتری بهینه خنک کننده در بازار دارند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید