دو نکته کلیدی سئو برای وبمستران نکات سئو SEO برای محتوا سئوی محتوا برای محتوا


با سلام خدمت کاربران گرامی، در این مقاله می خواهیم دو نکته کلیدی سئو را بگوییم که معمولا سایت های فارسی به آن توجه نمی کنند.

تقسیم بندی سئو

سئوی محتوا را می توان به دو دسته اصلی کاربر محور و موتور محور تقسیم کرد.

سئوی کاربر محور زمانی استفاده می شود که کاربر در سایت شما حضور دارد، یعنی عنوان پست ها باید به گونه ای باشد که کاربر تشویق به باز کردن و خواندن پست شود. اما همان مقاله باید برای موتورهای جستجو متفاوت نوشته شود.

معمولا در سایت های فارسی در حین صحبت با کاربر همین کار را با موتور جستجو انجام می دهند. اما این درست نیست، عنوان نشان داده شده به کاربر در سایت باید به گونه ای باشد که فرد کنجکاو شود که بیاید و مقاله را بخواند. اما عنوانی که در نتایج جستجو ظاهر می شود باید به گونه ای باشد که فرد بداند وقتی آن مقاله را باز می کند به پاسخ یا پاسخ ها خواهد رسید.

بنابراین، برای سئوی محتوای خود، سعی کنید به این فکر کنید که چرا کاربر چیزی را جستجو می کند. سپس، محتوایی که ایجاد می کنید باید بیشترین ارتباط را با آن موضوع داشته باشد. و می تواند به اکثر سوالات کاربر پاسخ دهد.

تقسیم بندی محتوا

سپس محتوا باید به گونه ای تقسیم شود که فرد متقاعد شود که این مقاله می تواند به سوالات او پاسخ دهد. اما معمولاً تقسیم بندی محتوای اکثر سایت ها مانند روزنامه است. یعنی فرد نمی داند که آیا این تاپیک می تواند به سوال او پاسخ دهد یا خیر. مثلا روزنامه ای با یک بازیگر مصاحبه می کند و تیتر (سه روز بی خوابی) می گذارد، معلوم است که با خواندن این تیتر کنجکاو می شود که این مقاله چه ربطی به این بازیگر دارد و سه روز بی خوابی مربوط به کجاست. مصاحبه چیست؟

اما فرض کنید همین عنوان در نتایج جستجو برای نام بازیگر آمده باشد، حتی اگر خودتان بودید، اصلا صفحه را باز نمی کردید. اما اگر به این فکر می کنید که چرا کاربر نام این بازیگر را جستجو کرده است، می توانید یک عنوان سئوی مناسب برای تشویق کاربر به باز کردن مقاله قرار دهید. اکنون متوجه شدیم که سئو برای کاربران و موتورهای جستجو متفاوت است.

در اینجا دوباره باید توجه داشته باشید که عنوان خود مهم نیست. یعنی فقط مهم نیست که کاربر محتوای شما را باز کند. در مرحله بعد باید به (درگیر شدن) یعنی تعامل کاربر با محتوا توجه کنید، در این مرحله اگر کاربر متوجه شود که عنوان فقط جذاب است و برای متقاعد کردنش است و محتوا ندارد. ارزش، او بلافاصله صفحه را می بندد و این نتیجه منفی در سئو دارد. . بنابراین معمولاً لینک سایت شما در جستجوهای بعدی حذف می شود. بنابراین به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو به کاری که شما انجام می دهید توجه دارند. و عنوانی که برای سئو فقط برای جذب کاربر به سایت خود درج کردید یا خیر؟

با تشکر از همکاری شما.

به این صفحه امتیاز دهید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید