امکان استفاده از خودروهای مرسدس بنز از سوپرشارژرهای تسلا – One Knock


مرسدس بنز قصد دارد از سال 2024 به مشتریان خود آداپتورهایی برای دسترسی به ایستگاه های سوپرشارژر تسلا ارائه دهد.

من گزارش میدم تکناکمرسدس بنز جدیدترین خودروسازی است که متعهد به استفاده از رابط های شارژ خودروهای الکتریکی تسلا برای وسایل نقلیه خود شده است و شرکت ایلان ماسک را یک قدم به تسلط کامل بر فضای شارژ خودروهای الکتریکی نزدیکتر می کند.

این خودروساز آلمانی با ارائه این آداپتورها، امکان استفاده از دوشاخه و پریز شارژ استاندارد آمریکای شمالی (NACS) را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

این شرکت به فورد، جنرال موتورز، ولوو، پولستار و ریویان در اتخاذ رابط پلاگین تسلا می‌پیوندد که به سرعت در حال تبدیل شدن به استاندارد شارژ واقعی در آمریکای شمالی و اروپا است. مرسدس همچنین اولین خودروساز آلمانی است که از تسلا استفاده می کند و فولکس واگن و بی ام و را برای پیروی از آن تحت فشار قرار می دهد. فولکس واگن به همراه هیوندای، کیا و استلانتیس قبلا تایید کرده بودند که در حال مذاکره با ماسک برای پذیرش NACS هستند.

مرسدس همچنین اعلام کرد که قصد دارد شبکه ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی خود را در آمریکای شمالی به 400 هاب با بیش از 2500 شارژر پرقدرت گسترش دهد. این شامل رابط های اتصال NACS تسلا نیز می شود. این شرکت قصد دارد 2000 هاب با 10000 شارژر در سراسر جهان نصب کند.

مرسدس اوایل سال جاری اعلام کرد که با شرکت‌های خورشیدی ChargePoint و MN8 برای نصب شارژر در شهرهای کلیدی و بزرگراه‌های اصلی همکاری می‌کند. اولین ایستگاه ها که در اختیار دارندگان خودروهای برقی مرسدس و غیر مرسدس قرار خواهند گرفت، قرار است در سه ماهه چهارم سال 2023 افتتاح شوند.

شبکه سوپرشارژر تسلا به طور گسترده ای برتر از بسیاری از ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی شخص ثالث است، زیرا اکثر آنها دارای دوشاخه های سیستم شارژ ترکیبی (CCS) و استاندارد شارژ پایین تر CHAdeMO هستند.

این شرکت می گوید 45000 مکان سوپرشارژر در سراسر جهان دارد که 12000 تای آن در ایالات متحده واقع شده است. به گفته وزارت انرژی، تسلا نزدیک به 2000 ایستگاه شارژ سریع DC و همچنین تقریباً 5000 شارژر سطح 2 در ایالات متحده دارد. در حالی که سایر ایستگاه‌های شارژ EV با اشکالات نرم‌افزاری، کابل‌های فرسوده و شارژرهای شکسته دست و پنجه نرم می‌کنند، تسلا می‌گوید سوپرشارژرهایش از نظر قابلیت اطمینان تقریباً عالی هستند.

سال‌ها، سوپرشارژرهای تسلا در انحصار دارندگان تسلا بودند، اما زمانی که این شرکت شروع به ارائه دسترسی به خودروهای الکتریکی غیر تسلا در اروپا کرد، این موضوع تغییر کرد. سال گذشته، دولت بایدن اعلام کرد که تسلا همین کار را در ایالات متحده برای شارژ خودروهای الکتریکی آغاز خواهد کرد.

برخلاف اروپا، سوپرشارژرهای تسلا در ایالات متحده از رابط کاربری خود استفاده می کنند. این مزیت رقابتی تسلا بود و آن را از سایر خودروسازان متمایز کرد. کانکتور NACS کوچکتر از کانکتورهای CCS است که احتمال آسیب را کاهش می دهد. برای اینکه خودروهای غیر تسلا به شارژرها دسترسی داشته باشند، این شرکت دستگاهی به نام Magic Dock را نصب کرد که از یک آداپتور CCS در رابط اتصال استفاده می کند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید