الگوریتم گوگل برای به روز رسانی محتوا چیست؟ میزفا


آیا تعجب خواهید کرد اگر به شما بگویند که در سال گذشته داده های آنلاین تولید شده بیشتر از کل داده های تولید شده در 5000 سال تاریخ بشر بوده است؟ آیا این باعث نمی شود فکر کنید که برای خوانده شدن و شنیده شدن و عقب نماندن باید مدام این کار را انجام دهید ایجاد محتوای تازه؟

محتوای جدید چه اهمیتی دارد و آیا می توان آنطور که بسیاری از سایت های فارسی می نویسند این موضوع را یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل دانست؟ آیا محتوای جدید به ما کمک می کند تا در صفحه نتایج گوگل رتبه بهتری داشته باشیم؟

در این مقاله از میزفا به این سوالات پاسخ می دهیم و اهمیت الگوریتم تازگی گوگل را درک می کنیم.

عناوین پست

محتوای جدید چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، محتوای تازه می تواند به محتوایی اشاره داشته باشد که به تازگی منتشر شده و برای مخاطب و موتور جستجو جدید است (ما چه گفتیم؟؟؟؟)، وقتی می گوییم محتوا برای موتور جستجو جدید است، منظورمان است. که زمان انتشار، زمان نمایه سازی، آخرین زمان خزیدن یا آخرین زمان به روز رسانی محتوا تازه است. در مورد تأثیر تازگی محتوا بر سئو باید گفت که گوگل محتوای جدید را در جریان به روز رسانی کافئین در سال 2010 (و بعداً در سال 2011) به عنوان محتوایی در نظر می گیرد که اطلاعات جدیدی را در اختیار کاربر قرار می دهد و می توان آن را به سه دسته تقسیم کرد:

  • مطالب در مورد رویدادهای جاری و موضوعات داغ
  • محتوایی برای رویدادهای تکراری
  • محتوایی که مرتباً به روز می شود

حالا علاوه بر این موارد، در سال 2020 گوگل دوباره آمد و در مورد جستجوی کاربران صحبت کرد و گفت که اطلاعات “تازه” را از یک سری جستجو یا پرس و جو کاربران می خواهد. این جستجوها عبارتند از:

  • جستجوی اخبار جدید
  • جستجوی رویدادهای تکراری (مانند انتخابات، مسابقات ورزشی، نمایش های تلویزیونی، سخنرانی ها و غیره)
  • به دنبال اطلاعات مهم در حال تغییر باشید
  • جستجو برای محصولات
تاثیر تازگی محتوا بر سئو

بنابراین، اگر کمی در مورد این دو اعلامیه توسط گوگل و ارتباط آنها بیندیشیم، می‌توان نتیجه منطقی گرفت: برای پاسخگویی به تقاضای کاربرانی که به دنبال اطلاعات تازه هستند، گاهی نیاز به ایجاد محتوای جدید و گاهی محتوای قبلی است. نیاز به ایجاد محتوا ویرایش شده است.

به عنوان مثال، اگر کاربر به دنبال آخرین اخبار صنعت ما است، باید محتوای جدیدی برای او ایجاد کنیم. اما اگر کاربر بخواهد اطلاعاتی را که در حوزه کاری ما است بخواند و یاد بگیرد، فقط باید آن اطلاعات و تعاریف را به روز کنیم. در هر دو مورد، از الگوریتم تازگی محتوا پیروی کردیم.

اما در اینجا یک سوال نیز وجود دارد. تکلیف محتوای قدیمی چه می شود؟

آیا تولید محتوای جدید همیشه ضروری است؟

قطعا نه! به عنوان مثال، حقایق تاریخی یا فرضیه های علمی یا دستورالعمل های آشپزی لزوماً جدید نیستند! جدا از آن، محتوای همیشه سبز یکسان است.

حتی جدای از موارد بدیهی بالا، همان محتوای قدیمی می تواند برای بسیاری از افراد مناسب باشد و دسترسی به محتوای قدیمی ارزشمند، مطلوب تر است. قبلاً به تفصیل درباره نحوه نوشتن محتوای ارزشمند صحبت کرده ایم.

بیایید یک مثال واقعی از یکی از مشتریان میزفا در مورد این مورد آخر بزنیم. این مشتری ما پس از چندین سال وبلاگ نویسی موفق و سازنده تصمیم به تولید محتوای ویدیویی گرفت. خب اینجا از ما خواست تا در این مورد کمی به او کمک کنیم. ابتدا این ویدیوها را دیدیم و متوجه شدیم که ماهیت خبری هستند. بنابراین به پیشنهاد سردبیر محتوای میزفا کاری انجام دادیم. ما آمدیم و در 20 سال گذشته درباره قالب ویدیویی سایت‌های خبری خارجی تحقیق کردیم و متوجه شدیم که ساختار غالب قرار دادن ویدیو در این سایت‌ها یک ساختار سه بخشی است که ابتدا اطلاعات مهم، سپس ویدیو و سپس اطلاعات اضافی آمده است. ما این را اجرا کردیم و مشتری ما نتایج عالی گرفت. و در اینجا شما متوجه چیزی شده اید. برای این تحقیق به محتوای قدیمی نیاز داشتیم نه محتوای جدید!

پیشنهاد مطالعه میزفا: ۷ نوع مطلب که بیشتر از دیگران به اشتراک گذاشته می شود

الگوریتم تازگی گوگل را دست کم نگیرید!

بنابراین، اجازه دهید به سوال دوم خود برگردیم: آیا محتوای جدید را می توان یکی از عوامل رتبه بندی گوگل در نظر گرفت؟

پاسخ بله است. Freshness یکی از الگوریتم های گوگل است و بین 6 تا 10 درصد از جستجوها را تحت تأثیر قرار می دهد، می توان گفت 35 درصد از نتایجی که همه ما پس از جستجو در گوگل به دست می آوریم تحت تأثیر الگوریتم Freshness قرار دارد. در واقع، به عبارت دیگر، گوگل همیشه از شما می خواهد که اطلاعات مرتبط و به روز را در اختیار کاربران قرار دهید. چرا؟ زیرا حدود 16-20 درصد از جستجوهای روزانه توسط کاربران قبلاً انجام نشده و کاملاً جدید هستند. (منبع)

البته باید توجه داشته باشید که الگوریتم تازه سازی گوگل برای همه سایت ها اعمال نمی شود. اگر یک سایت آشپزی هستید، باید کمتر از یک سایت خبری فناوری به اهمیت به روز رسانی محتوای خود توجه کنید. به طور کلی باید توجه داشته باشید که آیا محتوای شما به زمان حساس است و تاریخ انقضا دارد یا خیر.

نتیجه

در این مقاله از میزفا سعی کردیم توضیحی کوتاه (اما دقیق و کافی) در مورد تاثیر تازگی محتوا بر سئو و الگوریتم تازگی گوگل به شما ارائه دهیم. نکته این تاپیک این است که همیشه سعی کنید محتوای جدید تولید کنید و از اهمیت به روز رسانی محتوای قدیمی آگاه باشید تا بتوانید در رقابت با رقبای خود کارت برنده را داشته باشید.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. با ما بمان.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *