افزایش CTR در سئو سایت با 9 روش سامورایی ⚡


از نظر گوگل، محتوای خوبی که ارزش خواندن داشته باشد، رتبه بهتری دارد و امتیاز می گیرد. اما گاهی اوقات محتوای سایت ما خوب است اما به اندازه کافی بازدید نمی شود! پس به چه چیزی فکر کنیم؟ در اینجا چند ترفند برای افزایش CTR یا نرخ کلیک وردپرس و جلب توجه بیشتر موتورهای جستجو وجود دارد.

CTR چیست؟

ctr یا “Click Thorough Rate” به معنی نرخ کلیک سایت است. به عبارت دیگر به نسبت افرادی که سایت شما را در نتایج گوگل می بینند و کسانی که روی سایت شما کلیک می کنند ctr می گویند.

فرمول محاسبه ctr به صورت زیر است: کلیک*100/impression = ctr

اگر وب سایتی 134 بار در نتایج گوگل دیده شد و تنها 15 نفر روی آن کلیک کردند، محاسبه ctr به صورت زیر است: 15*100/134 = 11%

اگر می خواهید از نرخ کلیک CTR در رتبه بندی های مختلف گوگل مطلع شوید، نمودار زیر را ببینید.

حالا یک حساب در نوک انگشت شما

صفحه

رتبه درصد انباشته شدن

اولین

رتبه 1 تا 3

62.7


96.2

رتبه از 4 تا 10

33.5

دوم در رتبه 11 به بعد 3.8

3.8

با توجه به نمودار بالا به این نتیجه می رسیم که اگر سایتی در رتبه 1، 2 یا 3 قرار نگرفته باشد، نباید انتظار اطلاعاتی از گوگل داشته باشد، حتی اگر در صفحه اول گوگل با تمام کلمات کلیدی آن باشد.

افزایش CTR در وردپرس

یک راه خوب برای دیده شدن بیشتر، اعمال تنظیمات سئوی مناسب طبق افزونه سئو وردپرس است. اما این اولین قدم برای دستیابی به CTR بالاتر در وردپرس است و مراحل بیشتری برای جذب موتورهای جستجو مورد نیاز است. در زیر به 9 روش جالب و کاربردی برای افزایش CTR سایت وردپرسی می پردازیم.

توجه داشته باشید که نرخ کلیک محتوای دارای CTR بد یا میزان نمایش محتوای بد با استفاده از این ترفندها بهبود نمی یابد، بنابراین در اولین قدم برای افزایش بازدید به محتوای خوب نیاز داریم. استفاده از این ترفندها در کنار محتوای باکیفیت موثر است.

محتوای ستاره دار با افزونه Schema

Google Rich Snippet از محتوایی که بازبینی و مشاهده شده است پشتیبانی می کند. این گزینه به شما امکان می دهد رتبه و ستاره های خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهید. مانند تصویر زیر:

به ازای هر بررسی سیستم امتیازات 1 تا 5 ستاره داده می شود و به مرور زمان این امتیازها افزایش می یابد. می توانید از افزونه های مختلفی که در این زمینه ایجاد شده اند کمک بگیرید و محتوای خود را ستاره دار کنید. این ستاره ها به نمایش جذاب و مفیدتر مطالب شما کمک می کنند و گامی برای افزایش CTR در وردپرس هستند.

افزونه KK star به طور خودکار این ویژگی را به محتوای سایت اضافه می کند. سپس محتوایی که کیفیت خوبی داشته باشد و حداقل یک رتبه داشته باشد به عنوان ستاره در نتایج گوگل نشان داده می شود.

(onliner_button url=” target=”blank” style=”3d” background=”#e33370″ size=”7″ center=”yes” icon=”icon: check”) دانلود پسوند KK star(/onliner_button)

حذف تاریخ انتشار

برخی از صاحبان وب سایت و وبلاگ ترجیح می دهند محتوای خود را روزانه ذخیره کنند تا سایت آنها بتواند به عنوان یک آرشیو عمل کند. این قطعا در سایت های خبری به خوبی جواب می دهد، اما بهتر است یک وب سایت محتوای همیشه سبز تاریخ را به طور کامل حذف کند. به این ترتیب، CTR افزایش می یابد زیرا امکان جستجوی محتوای مرتبط و نادیده گرفتن تاریخ قدیمی برای کاربران وجود دارد.

دو راه برای حذف تاریخ از نتایج جستجو وجود دارد:

  • کدهای پوسته خود را ویرایش کنید و به راحتی تمام تاریخ ها را از قالب پست حذف کنید.
  • برای این کار از یک افزونه استفاده کنید.

هر دو گزینه ذکر شده به خوبی کار می کنند، بنابراین هر یک از این گزینه ها تأثیر یکسانی دارند، همچنین توجه داشته باشید که برخی از وب سایت هایی که به طور منظم به روز می شوند با تاریخ بهتر کار می کنند، اما برای وب سایت هایی که محتوای همیشه سبز دارند و زمان گرا نیستند، آن را حذف کنید. تاریخ مناسب است

به روز رسانی مداوم محتوای سایت

راه حل دیگر (حذف تاریخ انتشار) راه درستی برای افزایش CTR نیست. زیرا قطعا برای گوگل، تاریخ به روز رسانی محتوا معیار بسیار مهمی برای رتبه بندی مقاله است. برای مثال، این صفحه کلیدواژه را ببینید یک قالب وردپرس بخرید بالا است در نتایج گوگل، می توانید ببینید که تاریخ به روز رسانی چقدر برای گوگل اهمیت دارد. از طرف دیگر، اگر تاریخ را حذف کنید، ربات گوگل به راحتی از روی نقشه سایت و تاریخچه صفحه سایت شما متوجه می شود که آیا مقاله شما به روز است یا نه و در رتبه بندی تجدید نظر می کند.

سال را با کدهای PHP به عنوان اضافه کنید

با توجه به اینکه هر ساله مطالب جدیدی منتشر می شود، کاربران بهترین و جدیدترین تم ها – افزونه ها – محصولات و … مربوط به آن سال را نیز جستجو می کنند.

در اینجا برای افزایش رتبه باید از این نقطه استفاده کنید، یعنی سال را در کنار عنوان خود نگه دارید. مانند: “Best WordPress Themes 2022” که یکی از بهترین راه ها برای دریافت CTR های بالاتر در وردپرس است.

در اینجا یک سوال پیش می آید که آیا لازم است همه پست های خود را هر سال به روز کنیم؟

البته انجام این کار در کنار به روز رسانی و به روز رسانی محتوای سایت بهترین گزینه ای است که می توان در نظر گرفت، اما باز هم برای جلوگیری از انجام کارهای تکراری باید یک سال پویا به عنوان برچسب اضافه شود. برای این کار کافی است کدی را که در زیر می بینید به فایل functions.php خود اضافه کنید:

اکنون می توانید عنوان هایی مانند «بهترین قالب های وردپرس در {year}» بنویسید. تگ {year} را در پنل مدیریت خواهید دید. اما در هنگام بازدید از پست، کد بالا پیاده سازی و از طریق PHP فراخوانی می شود و به طور خودکار عنوان سال جاری را در خروجی نشان می دهد و پست “بهترین سال” شما همیشه به روز می شود.

URL های کوتاه تر

بسیاری از کاربران می گویند که وبلاگ های مدرن با URL های کوتاه تر را دیده اند و زمان جستجوی خود را ترجیح می دهند. علاوه بر این، برخی مطالعات اساسی وجود دارد که نشان می دهد URL های کوتاهتر جذاب تر از URL های طولانی هستند و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می کنند. وردپرس به شما امکان می دهد برای هر پستی که می نویسید ساختار URL خود را تنظیم کنید. بنابراین در انتخاب هر پست دقت کنید. به طور کلی، ساختار پیوند پست شامل 2 تا 5 کلمه است که راهی برای افزایش CTR در وردپرس است.

بیشتر مردم تمایل بیشتری به بازدید از محتوای با لینک های کوتاه تر دارند و در مورد محتوای آن لینک کنجکاو می شوند. همیشه مراقب باشید اطلاعات کافی برای کلیک بازدیدکنندگان کنجکاو ارائه دهید. اطلاعات مفید و مختصر!

طرح های خرده نان

این یک روش نمایش ساده است که راهنمایی روشنی را برای کاربران breadcrump فراهم می کند. معانی و محتوا با وضوح بیشتری از طریق پودرهای ناوبری روی صفحه نمایش داده می شوند، به این معنی که به جای نمایش متن کامل در نتایج جستجو، یک حالت ناوبری برای کمک به بازدیدکنندگان در پیمایش صفحات سایت دیده می شود.

مسیرهای ناوبری باید به صورت برنامه ریزی شده برای هر صفحه تنظیم شوند تا گوگل آنها را تشخیص دهد و ربات گوگل آنها را بخزد.

همچنین برای راه اندازی breadcrumb در سایت خود کافی است این قسمت را در افزونه yoast seo یا rank math فعال کنید.

اگر نگران نحوه نمایش کدها هستید، می‌توانید صفحه خود را در ابزار ساختار داده‌ها/تستینگ (ساختار داده‌ها/ابزار تست) آزمایش کنید. پس از وارد کردن آدرس سایت، برنامه کدهای مربوطه را از صفحه دریافت می کند و به شما امکان می دهد نحوه نمایش آن را در گوگل مشاهده کنید. مانند تصویر زیر:

برای دریافت CTR های بالاتر در وردپرس، نمای کلی ناوبری را به همراه کدهای مربوطه مشاهده خواهید کرد.

(onliner_button url=” target=”blank” style=”3d”) (/onliner_button)

انتشار تاریخ های تجدید نظر

قبلا در تکنیک های قبلی گفتیم تاریخ ها را از پست های خود حذف کنید. که استراتژی خوبی است، به خصوص برای محتوای همیشه سبز. اما بدانید که این تکنیک برای هر وبسایتی مناسب نیست. اگر تصمیم دارید تاریخ انتشار را حفظ کنید، حداقل آن را به طور مرتب به روز کنید و به جای تاریخ انتشار اصلی، زمان تغییر را نشان دهید. اگر یک پست قدیمی دارید که در گوگل عملکرد خوبی دارد، باید تغییراتی در محتوای آن ایجاد کنید زیرا گوگل می خواهد تغییرات را ببیند، نه اینکه همان محتوا را دوباره ارسال کند. سعی کنید این کار را حداقل یک یا دو بار در سال انجام دهید. وقتی پست را به‌روزرسانی می‌کنید، می‌توانید تاریخ ویرایش را روی آن نشان دهید و Google آن تاریخ‌ها را به‌روزرسانی می‌کند.

نمونه های مختلفی را می توان در گوگل مشاهده کرد که در آن تاریخ تصحیح شده با تاریخ انتشار مطابقت دارد. مانند قطعنامه زیر:

گوگل تاریخ انتشار را طوری نشان داد که انگار اخیرا نوشته شده است، اما با بازدید از پست، می بینید که این مقاله قدیمی است و در سال های اخیر نوشته شده است و به تازگی به روز شده است.

افزایش سرعت سایت

بهبود سایت و عملکرد سایت بسیار مهم است. تغییرات کوچک در ux می تواند بسیار بهبود یابد و همچنین ترافیک سایت را افزایش دهد. در نتیجه با بهبود عملکرد خود شاهد نتایج خوبی از جمله افزایش بازدید و رتبه سایت خود خواهید بود و CTR های بالاتری در وردپرس دریافت خواهید کرد.

ابتدا سرعت فعلی سایت خود را در نظر بگیرید. برای این کار از ابزارهای متریکس GT و ابزارهای دیگر کمک بگیرید. اگر فکر می کنید این کار کمی سخت است، می توانید سرعت خدمات را افزایش دهید آنلاین استفاده کنید.

پس از وارد کردن آدرس در قسمت مورد نظر، سایت شما مطابق تصویر زیر آنالیز می شود:

راه های زیادی برای مدیریت عملکرد سایت و بهبود سرعت آن وجود دارد. مهمترین چیزهایی که همیشه باید در نظر داشته باشید:

  1. کش سرور که باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت می شود.
  2. نصب و راه اندازی CDN (شبکه تحویل محتوا) شبکه تحویل محتوا.
  3. کاهش حجم فایل های تصویری.
  4. ارتقا بهسرور خصوصی مجازی) VPS یا میزبانی اختصاصی مدیریت شده

به خاطر داشته باشید که تغییرات کوچک همیشه می تواند منجر به پیشرفت بزرگ شود، به خصوص اینکه تغییرات کوچک در مدت زمان طولانی تری موثر خواهند بود.

ایجاد پیوندهای “پرش” با استفاده از افزونه های “ToC” در وردپرس برای افزایش CTR

یک راه عالی برای دریافت بک لینک، ارائه فهرست مطالب خاص (ToCs) در هر پست در نتایج جستجو است. این محتوا را می توان در صفحه نتایج serps یا در نتایج جستجو با برچسب پرش مشاهده کرد. گوگل این لینک ها را از داده های محتوایی که به خوبی مرتب شده اند دریافت می کند. مانند تصویر زیر:

ما فقط باید محتوایی ایجاد کنیم که در آن هر عنصر به یک سربرگ خاص در صفحه شما پیوند داده شود. گوگل می داند که چگونه جدول را تشخیص دهد و لینک های پرش را در زمان مناسب به بازدیدکنندگان نشان می دهد. این اطلاعات برای هر پرس و جو نمایش داده نمی شود و تأثیر این تکنیک برای افزایش CTR متوسط ​​است. تکنیک فوق ارزش آزمایش هر کاری را که می توانید انجام دهید خواهد بود.

ممکن است در بسیاری از نتایج ویکی‌پدیا پیوندهای پرش را دیده باشید زیرا هر صفحه در این سایت از محتوا استفاده می‌کند. همچنین می‌توانید نمونه‌هایی را در سایت‌های بزرگ‌تری مانند The Wirecutter پیدا کنید.

این ۹ ترفند برای افزایش CTR وردپرس و افزایش نرخ کلیک محتوای وردپرس شما در گوگل است.

همچنین به یاد داشته باشید که محتوای عالی همیشه اولین قدم است. شما همچنین مسئولیت نوشتن محتوای مناسب برای حفظ بازدیدکنندگان را دارید. سپس می توانید از این تکنیک ها استفاده کنید و CTR خود را افزایش دهید.

به این صفحه امتیاز دهید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *